Kjøpsvilkår

Les igjennom kjøpsvilkårene for handel hosHappysnow.no

Leveringsvilkår Happysnow

Våre priser er inklusiv merverdiavgift. For alle ordrer er det fri frakt. Velger du å betale dine varer med kredittkort, tilkommer det ingen ekstra avgift utover fraktkostnader. Vårt krav håndteres av Klarna og oppgjøret betales til dem.
Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert i løpet av normale arbeidsdager.
Ordre fra Happysnow.no blir sendt som servicepakke med Posten. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor.
Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 300,- og faktureres i etterkant.

Bytting

Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom Happysnow.no. Du som kunde dekker selv fraktkostnader forbundet med retur. Husk å legge ved skjemaet som fulgte med varen. Emballasjen må være hel og uskadet og alt innhold må følge med pakken. Happysnow.no refunderer pengene til konto på det kortet som ble benyttet ved handelen eller justert på faktura.

Angrerett

Hvordan returnerer jeg varen?

For å benytte angreretten må det gis melding til Happysnow.no innen fristen utløper – 30 dager. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

Vare som skal returneres eller byttes sendes til:

Happysnow.no
Olasvevegen 115
2618 Lillehammer

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen). Husk at alle bruksanvisninger og dokumentasjoner må følge produktet og varen pakkes inn forsvarlig.

Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Returskjema kan lastes ned her

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.
Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.
Du har angrerett i 30 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.
Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 300,- til Aclimashop.no for behandling av saken.

Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner.
Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

Forbehold

Happysnow.no forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, lagerstatus, produktinfo etc.